VOTE | 431 fans

Le cartel Hypnoweb a besoin de toi !
Rejoins-nous sans attendre

Chicago Fire
#603 : An Even Bigger Surprise

Le lieutenant Casey part sur le mauvais pied avec Sam Mullins, un chef temporaire qui remplace Boden à la caserne 51 le temps d'une garde. Lorsque Casey fait un mouvement risqué dans une tentative de sauver un homme désemparé de sauter d'un bâtiment, Mullins a une surprise que Casey n'attend pas. Mouch contacte le frère de Cruz, Leon, pour une surprise d'anniversaire, mais le reste de l'équipe lutte pour garder le secret. 

Pendant ce temps, Brett est prise au dépourvu quand elle apprend de nouvelles informations sur sa ville natale par Hope.

Popularité


4.17 - 6 votes

Titre VO
An Even Bigger Surprise

Titre VF
An Even Bigger Surprise

Première diffusion
12.10.2017

Promo CF 6x03
Promo CF 6x03

  

Promo 6x03 VOSTFR
Promo 6x03 VOSTFR

  

Sneak Peek #1 6x03 (VO)
Sneak Peek #1 6x03 (VO)

  

Sneak Peek #2 6x03 (VO)
Sneak Peek #2 6x03 (VO)

  

Sneak Peek #1 6x03 (VOSTFR)
Sneak Peek #1 6x03 (VOSTFR)

  

Diffusions

Logo de la chaîne NBC

Etats-Unis (inédit)
Jeudi 12.10.2017 à 22:00
6.16m / 1.1% (18-49)

Plus de détails

Guests :  (invité étoile John Gatins (Sam Mullins), Jeff Lima (Leon), Eloise Mumford (Hope), DuShon Brown (Connie)

 

Severide and Kidd’s loft

Kidd: Yo, Kelly! Train is leaving the station.

Hope: Hey.

Kidd: Hi, hey.

Hope: Do you guys, um, want some coffee? I could run out to...

Kidd: Oh, we get coffee at work.

Hope: Oh, right, sure.

Severide: I'm just gonna get myself to the house this morning.

Kidd: Okay, cool. Sounds good. Uh, I'll see you up there. And, uh... Hope, right?

Hope: Yeah.

Kidd: Great seeing you.

Outside the firehouse

Dawson: Whose buggy is that?

Herrmann: Ah, Boden's out first half of shift. We got some chief named Mullins.

Casey: You know him?

Herrmann: I heard he was a bear.

Briefing room

Mullins: Is that everyone? As I always tell the men serving under me...

Severide: Hey, uh, sorry, Chief.

Mullins: As I was saying, on my watch, if you're not 15 minutes early, you're 15 minutes late. The shift before you appreciates your punctuality, as I'm sure you do the shift that follows. That said, I'm only at 51 for half a shift, and I've got nothing but respect for Wallace Boden. So let's all power through the next few hours and get you back in his capable hands. Sound good.?

All: Yes, sir.

Mullins: Okay, good. Assignments. Let's empty out all the compartments on the rigs. We'll clean, check, and do maintenance on the equipment and you can scrub and wax the inside shelving. Once that's complete... Is there a problem?

Casey: No, Chief. It's just, Tuesdays we usually only do the side compartments. And like you said, it's only half a shift.

Mullins: What's your name, Lieutenant?

Casey: Matt Casey, Chief.

Mullins: The firefighting alderman.

Casey: Former alderman.

Mullins: Once that's complete, let's get the app floor swept and mopped... If you don't mind.

Casey: Consider it done, Chief.

Mullins: Dismissed.

Garage

Casey: Sorry, guys.

Kidd: It's fine. Half a shift. What's the worst that could happen?

Mouch: Question asked by nearly every Darwin Award winner.

Herrmann: Uh, hey, guys. I texted my buddy who served under Mullins over at 78.

Otis: Yeah? What'd he say?

Herrmann: "That man has killed more careers in the CFD than actual fire."

Casey: Well, let's knuckle down and not give him any reason to look our way.

Kidd: You got it, Lieutenant.

Radio: Ambulance 61, 4200 North Walcott Avenue. Bicycle accident.

North Walcott Avenue

Glenn: Oh, God. Oh, God. It's like she came out of nowhere. I didn't see her. I looked down for one second.

Brett: Hi, honey. What's your name?

Ella: Ella.

Brett: Ella? I'm Sylvie. This is Gabby. We're here to help. Can you tell me what hurts?

Ella: Just my wrist.

Glenn: Is she gonna be okay?

Brett: Ella, can you lie down for us? We're gonna slide this under you.

Glenn: She said it's her wrist.

Dawson: Sir, you need to let us work.

Brett: Here you go.

Ella: Is he okay?

Brett: Don't worry about him. Can you squeeze my hand?

Ella: I think there's something wrong with him.

Dawson: You gotta be kidding me. No pulse. This is 61 requesting a backup ambulance for a possible cardiac arrest.

Radio: Copy that, 61.

Dawson: He's in V-tach. We need to shock him.

Ella: Is he okay? What happened?

Brett: All right, let's concentrate on you, okay?

Ella: I'm okay. What happened?

Brett: Okay, Ella, listen to me. The best way that you can help him is to stay calm. That way Gabby can concentrate, okay?

Dawson: Shocking. He's back. Hey, hey, hey. Hey, hey.

Glenn: I gotta get out of here. I gotta get somewhere.

Dawson: Sir, you lost consciousness. We need to get you to a hospital. Dispatch, where's that second ambo?

Glenn: I had a heart attack?

Dawson: Just lie back down for me, okay?

Brett: Hey, eyes on me, okay? Where are your parents?

Ella: Work. I know my mom's number.

Radio: Had a mix up, 61. Ten minutes. I'll start you in a company.

Ella: What's wrong?

Brett: Okay, Ella, we're gonna take you both in the same ambulance, okay? We're gonna call your mom on the way.

Ella: Okay.

Brett: Okay.

Dawson: We gotta take them to Med, and we can't leave her alone. It's our only choice. Dispatch, we're gonna transport two patients to Chicago Med… One, two, three.

Outside the firehouse

Otis: What are you whistling sunshine about up there?

Mouch: Ah, nothing. Toss me that rag.

Herrmann: All right, spill it.

Mouch: What, I can't find cleaning therapeutic?

Kidd: No.

Mouch: All right… I flew Leon in for Cruz's birthday.

Otis: What?

Kidd: Who is Leon?

Herrmann: Cruz's kid brother.

Otis: Cruz's kid brother who lives in Florida now because it's not safe for him to be here.

Mouch: That's all blown over. Trudy checked with the gang unit. The street corners have changed over three times. Nobody even knows who Leon is anymore.

Otis: You sure about that?

Mouch: Do you doubt my wife? That's what I thought.

Otis: Cruz would love to see him.

Mouch: All we gotta do is get the birthday boy to Molly's after shift, and in the meantime, shh.

Otis: This is gonna be great.

Garage

Kidd: So.

Severide: So.

Kidd: Brett's friend?

Severide: Yep.

Kidd: Mmm.

Severide: What?

Kidd: She's only here for, like, another week.

Severide: Uh, tomorrow, actually.

Kidd: Wow.

Severide: All the information was on the table.

Kidd: Pfft.

Hallway

Casey: Hey, how was it?

Dawson: It was a weird one.

Casey: Yeah?

Dawson: Yeah. We had this, um...

Mullins: 61.

Dawson: Yes, Chief. Brett and Dawson, sir.

Mullins: Oh, I know your names. You've just been reported to me.

Brett: Reported?

Mullins: You took two patients at once.

Brett: Chief, it was an extraordinary situation.

Mullins: Which is not to be done. Under any circumstances without expressed consent from Chief Hatcher in a triage event situation.

Dawson: The second ambo was nowhere to be found, and we had a crucial cardiac patient.

Mullins: You put an injured girl in an ambulance with the man who hit her with his car. That's a lawsuit waiting to happen.

Casey: Sounds like they made a judgment call in a challenging circumstance, Chief.

Mullins: I'm taking you out of service.

Dawson: What?

Mullins: So you can fill out a detailed incident report. If you wanna defend your actions, and if you want me as acting battalion chief to defend your actions, you need to do it with every "I" dotted and every "T" crossed. You can return to service when I'm satisfied with that paperwork, which I want on my desk before I leave.

Casey: Chief, all due respect...

Mullins: Due respect would be letting me handle this. Unless there's something other than Lieutenant in front of your name.

Desk

Severide: Wow. Mullins just asked us to wash the rigs. He didn't ask us to itemize the work.

Casey: Maybe I should talk to him. Smooth things over.

Severide: Or just keep your head down and stay out of his way. Works every time.

Casey: Sure. Every time.

Briefing room

Casey: How's it going?

Dawson: I already missed two calls because of this busywork.

Brett: Aww, we're almost done.

Casey: I really stepped in it with this guy.

Dawson: Oh, don't beat yourself up.

Brett: Yeah, seemed unavoidable.

Casey: Well, I still feel responsible.

Dawson: Nonsense.

Casey: Is that how you're gonna turn it in? A little hard to read. Like, I think you rushed through it. I just think, with a stickler like Chief Mullins, you probably want to put your best foot forward and... You know what? I'm just gonna...

Garage

Paul Pogue: Hey, hey, hey.

Capp: Paul Pogue! What's up, man?

Paul Pogue: Can't complain. We borrowed your strong arm for that South Loop call. Where do you want it?

Tony: Right there is fine.

Paul Pogue: Hey, Cruz. I gotta tell you, man. Leon looks great. I didn't know he was back in Chicago.

Cruz: He's not.

Paul Pogue: Really? I could've sworn I saw him at Wiener Circle this morning with a lady cop.

Cruz: Hey, that must have been somebody else.

Paul Pogue: You sure?

Cruz: I think I would know if my brother were in town for the first time in three years.

Paul Pogue: Must've been his long lost twin, I guess. See you, guys.

Cruz: Later… Hey, Leon. Give me a call when you get this.

Herrmann: You're blown, man. It's time to come clean.

Mouch: We can still save this. Number one, I will contact Leon and tell him to throw Cruz off the scent.

Otis: That's good.

Herrmann: Good? It's a disaster.

Kidd: Yeah, what's number two?

Mouch: I haven't gotten that far yet.

Casey’s office

Casey: Yeah?

Severide: I just got an interesting phone call.

Casey: Oh, yeah?

Severide: Yeah. You remember Captain Patterson?

Casey: Of course.

Severide: He's been spending a lot of time down at headquarters. And he says that Mullins is on the short list to be the next Commissioner.

Casey: This is a joke.

Severide: Happening next summer. According to Patterson.

Casey: Oy.

Severide: Yeah. So, remember what I said about not saying something?Maybe you should say something.

Dawson: You wanna check my penmanship? Be my guest… Fix this so I can get back to doing my job.

Connie’s desk

Casey: How's it going?

Connie: Got me reorganizing the red files. Short staffed already.

Casey: He available?

Connie: Be my guest.

Boden’s office

Casey: Chief.

Mullins: Lieutenant.

Casey: Paramedics finished the IR-3s and the IR-7s. Double-checked them myself… Listen, uh... I just want to apologize for stepping on your toes. It won't happen again. I got off on the wrong foot with you, and that's on me. So, I'm sorry. Sincerely… I want you to know, these are good people at 51. To a man. And they all take the job seriously. They're all smoke eaters. Even our paramedics.

Mullins: You know what I saw this morning when I parked on your apron, Lieutenant? Two cigar butts, half chewed, just lying on the pavement outside the northeast door, tossed there without a care in the world. And I said to myself, what kind of pride does this house have? Who would disrespect their home like that? Well, I guess I found out.

Casey: That's your response to my apology?

Radio: Truck 81, Ambulance 61, 515 North Monroe Street, possible jumper.

Casey: When is Boden back?

Mullins: In a couple of hours.

Casey: Hallelujah.

North Monroe Street

Officer: Negotiator's up there with him, but it's gotten quiet.

Casey: Herrmann, grab a rope bag and come to the roof with me.

Herrmann: Yeah.

Casey: Kidd, pike poles, then you, Mouch, and Otis get access to the top floor apartments.

Kidd: Okay.

Casey: Let's go.

Herrmann: What you thinking, Lieutenant?

Casey: Saving Joe Citizen, whether he wants it or not.

Roof

Dan Harris: This is the best idea I've had in a long time.

Calhoun: No, Dan. Trust me, it's not. I like you alive. Why don't you come back from the edge, there? It'd make me feel a lot better, and then we could have a face-to face conversation.

Dan Harris: No.

Calhoun: Okay.  Just one foot back. Can you do that for me? Just the length of your foot, just back a little bit?

Dan Harris: Who's he?

Casey: Hi, I'm Matt. I'm a firefighter.

Dan Harris: Get back. Don't come any closer.

Calhoun: I'll talk to him, Dan. Don't worry. Matt and I are gonna talk right over here, okay? I got a bad feeling. He is way too calm. He said he's made up his mind.

Casey: He been repeating it?

Calhoun: Twice.

Casey: Damn.

Calhoun: Yeah. You wanna try snatch and pull?

Casey: He'd jump before I got to him… What's your comfort level with something risky?

Calhoun: This guy's going. Whatever you wanna try, I'm good with that.

Dan Harris: I know you're talking about me. I know what you're saying. Same as everyone. Look at the loser.

Casey: Just keep his focus.

Calhoun: Come on now, Dan. Nobody's talking about you. We're not talking about you. We are not talking about you.

Dan Harris: Yes you are, just like Rachel.

Calhoun: Who's Rachel, Dan?

Dan Harris: Nobody.

Calhoun: Hey, hey, hey, look at me. Focus on me, Dan. Is Rachel your girlfriend? Your wife?

Dan Harris: Sister.

Calhoun: Okay, okay, see? See, there you go. I guarantee you Rachel would want you to live through today, Dan.

Dan Harris: What are you doing? What are you doing?

Casey: There's a crowd down there. We have to make sure they stay back.

Dan Harris: You want them to get back so I don't fall on them?

Casey: I just want everyone safe.

Street

Mullins: You know what he's doing?

Dawson: Whatever he has to.

Roof

Calhoun: Talk to me about Rachel, Dan. Is there a number I could reach her at? Let her know that you're up here?

Dan Harris: She can read about it on the Internet. I've already made up my mind.

Calhoun: Okay, just back a foot, Dan. Can you do that for me? Just back the length of your foot. Just a little bit. Come on, Dan. Let's get Rachel on the phone and see what she says. Ah, it'll just take a minute. What's her number? Dan, what's her number?

Herrmann: Lieutenant!

Casey: Now!

Dan Harris: No, no, no!

Casey: Call the medics to the roof.

Calhoun: We're clear for medical support.

Dan Harris: You've ruined everything. I made up my mind. I made up my mind.

Street

Calhoun: Nice work, Matt. That was a hell of a thing.

Casey: Nice work, yourself.

Dawson: We got him sedated.

Brett: His blood pressure's high, and his back is bruised, but he's gonna be fine.

Calhoun: I'll track down his sister. Where you taking him?

Dawson: Med.

Calhoun: Okay.

Mullins: Hallelujah.

Casey: Yeah, I guess you couldn't see it from down here, but that guy was gonna go. No question about it. He was calm. He was using trigger words, so I made a call. Now, if it's liability you're worried about, put it on me. I'll take the heat… Let's go.

Garage

Capp: We need some new games.

Tony: What's wrong with dominos?

Capp: It's too much math.

Severide: Welcome back, Chief.

Hallway

Kidd: Hey there.

Hope: Hi, Stella.

Kidd: You looking for Kelly? 'Cause he's...

Hope: Oh, oh, no. I, um... I'm actually here to, um... See Sylvie. There she is.

Kidd: Yep. There she is.

Hope: Am I crazy, or is there a weird vibe here today? 'Cause everyone seems way tense out on the floor.

Brett: It's been a crazy shift. What's up?

Hope: I've had the best time being here in Chicago.

Brett: I'm so glad you came.

Hope: You are?

Brett: Of course.

Hope: 'cause I would never want to put you out or... Or get in your way.

Brett: You're not putting me out. I've loved having you here.

Hope: Thanks. Oh, my mom sent me a box of those cookies that you've always loved. The pecan ones.

Brett: That's so sweet. Please thank her for me. I'm gonna see you again before you leave for Fowlerton, right?

Hope: Definitely.

Brett: Good.

Kitchen

Dawson: Maybe it's not that bad.

Mouch: Herrmann said Mullins is pals with half of Headquarters… I'm sure it'll be fine. I'm just saying, his is not a good naughty list to be on.

Casey: Guy wants to ding me, let him ding me. He's got a stick up his ass the size of the Sears Tower.

Cruz: Mullins? He's gone. I just saw Boden pull up.

Brett: Oh, thank God for small favours.

Hallway

Herrmann: Don't shoot the messenger.

Mouch: Why is there said messenger to shoot, huh? What is he doing here?

Herrmann: How should I know? I'm not part of this cockamamie plan.

Dormitory

Mouch: What are you doing here?

Leon: Joe keeps leaving me messages, man. It's getting weird. I just wanna tell him. Hey.

Kidd: Sup?

Leon: What's up with you?

Mouch: Leon. Focus. We cannot tell your brother. We've come this far.

Leon: Well, it's gotten stupid.

Herrmann: He's right, Mouch. When he's right, he's right.

Mouch: It's a surprise party.

Leon: So we do the surprise now.

Kidd: Yeah, Mouch, before it gets out of hand.

Mouch: O... Okay. All right. Imagine, if you will, Cruz walking into Molly's after shift. Suddenly, all of his dearest friends shout, "Happy Birthday." Oh, he's overjoyed. Could it get any better? Yes, it could, because out of the back comes the most important person to him in the world. Leon.

Leon: Yeah, that does sound dope.

Mouch: I know, it does. I know it sounds dope. Hide him.

Cruz: What's going on?

Mouch: Nothing. What's going on with you?

Cruz: Not much.

Connie: Chief wants everyone in the bullpen. Five minutes.

Mouch: Uh, you mean right now?

Connie: What?

Mouch: I mean, he probably wants us there now?

Cruz: Hey, I'm just gonna...

Mouch: Why don't you just go...

Cruz: I just wanna have my sandwich.

Herrmann: Come on, let's go.

Kidd: Check it out.

Bullpen

Boden: So, I'm sorry I was gone this morning. I had a seminar to teach at the academy, and, uh, feeling pretty good about it, if I'm being honest. Shaping young minds. So, since, uh, I missed the morning briefing, I wanted to get back to normal business as soon as possible. So, as you all may have noticed, the bullpen has been a bit short-staffed since Mrs. Donovan retired. So, um, fortunately that has all been addressed. We have a new member of our support team, and I believe some of you already know her. Can you come out here, please? Finish that paperwork later. So please welcome to the Firehouse 51 family Hope Jacquinot.

Hallway

Hope: Hey.

Brett: Hope, what's going on?

Hope: I'm sure you're a little freaked I didn't tell you I was applying for the job, but the thing is, I knew that if I did, you'd feel pressured to talk to Chief Boden for me, and I didn't want to do that to you. I figured that, I'll get this job on my own merits, or I don't deserve it.

Brett: I didn't even know that you were looking in Chicago.

Hope: I wasn't. These last three weeks, they've been amazing. I mean, I see you, and I'm just so impressed and blown away. Anyway, I was up here and I saw the job posting on the bulletin board, and I thought, "Why the hell not, Hope?" What's stopping you? Fowlerton?" Ugh.

Brett: I just... I wish you had told me.

Hope: Well, now I do, too. But I really thought that I was being a good friend by leaving you out of it… And I was hoping that you'd be happy if I got the job.

Brett: I am. I-I really am.

Hope: Oh, my God. Thank you. You're the best, Sylvie. I mean that.

Brett: Okay.

Bathroom

Severide: Don't.

Kidd: Well, it seems we've got a little breakdown at the air traffic control tower.

Severide: No, I mean it. I'm serious.

Kidd: A little crash on the runway action. Just planes knocking into each other. Ooh, it's rough. Wreckage everywhere. Everywhere!

Casey’s office

Casey: Life classes... Okay, bye.

Dawson: Hey, so, uh, what do you know about this Hope chick?

Casey: Seems, um, well, I don't know. I've spent all of five minutes with her. What's Brett saying?

Connie: She's... She's what?

Dawson: Supposed to be great. Oh, do you need to...

Connie: Yeah.

Dawson: Okay.

Connie: I need to get all of your current incident reports.

Casey: I don't turn those in until the 31st.

Connie: Chief Mullins' office requested them along with your personnel file.

Casey: What?

Connie: I just do what I'm told.

Hallway

Otis: Hey, what's up, buddy? You seem stressed.

Cruz: Do I? Twice now I've reached out to Leon, and it's gone straight to voicemail. He's declining my calls.

Otis: Why would he do that?

Cruz: I don't know, Otis. But something's not right. I know it.

Mouch: Well, he's probably just got bad reception. I read a study that a lot of carriers do that. Send a call to voicemail when the reception's bad.

Cruz: They did a study on that?

Mouch: Ah, well, yeah.

Otis: Yeah, yeah.

Mouch: Come on, he bought it.

Kitchen

Rachel Harris: Hello?

Casey: Hi, yes. Can, uh... Can I help you?

Rachel Harris: Uh, I was told the people who helped my brother work here.

Casey: Who?

Rachel Harris: Dan Harris. He was... He was on a roof today.

Casey: Rachel?

Rachel Harris: Yeah.

Casey: Yeah, he, uh... He talked about you.

Rachel Harris: He did?

Casey: Yeah. Come on in.

Herrmann: How is he?

Rachel Harris: Sedated. They did an MRI on his back.

Casey: He took a pretty hard hit.

Rachel Harris: I'm... I'm just so happy that he's alive.

Dawson: Um, have a seat.

Rachel Harris: It's not that we didn't know that he had problems. He… He saw a therapist before, but he stopped going. He stopped taking his medication. "Maybe he's better," I told myself. Magically better.

Casey: Well, best thing now is you can get him back into it.

Rachel Harris: This was found at the hospital. My baby brother was on a roof today with a will in his pocket… If it wasn't for you, I would be planning a funeral right now. But instead we're figuring out treatment… I wanted to take a moment and thank you. Thank you all. It's probably just another alarm bell to you, but to some of us, what you do for us is the whole world.

Casey: Yeah, we're grateful you're there for him. Keep him healthy.

Rachel Harris: I will.

Utility room

Otis: Okay, come on. Nope. You little bastard.

Cruz: I've been thinking.

Otis: Joe. Yeah?

Cruz: All this talk of Leon, maybe I should reach out to the Insane Kings. See if things have blown over.

Otis: Yeah, you know, Joe, they have, uh, they have the word "insane" right there in the title. So I... You know, I wouldn't...

Cruz: Come with me. Strength in numbers. I would feel so much better if I had backup.

Otis: Okay.

Cruz: Thanks, brother.

Storage room

Mouch: Oh, wow. Don't ever do that.

Otis: Abort, okay? Abort.

Mouch: We're on the two yard line.

Otis: He wants to go to gang corners, okay? And ask around about Leon.

Leon: Aww.

Otis: No, not "Aww." It's not a good idea.

Mouch: We'll get him to Molly's before he can travel to gang corners.

Otis: I got cold feet, Mouch. Scared, cold feet.

Mouch: Keep it together.

Leon: Be strong, man.

Hallway

Connie: Lieutenant Casey.

Casey: Yeah?

Connie: Chief Boden would like to see you. You, too, Dawson.

Boden’s office

Boden: Lieutenant.

Casey: Chief.

Boden: Anything you wanna tell me about a jumper call while I was out?

Casey: Chief, it was a complicated situation. But I stand by my decision and my team.

Mullins: Lieutenant, I came to 51 knowing this house has a reputation for doing things its own way. And I know Chief Boden has a sharp eye for leadership, but let me tell you something, Lieutenant. That rope rescue was like nothing I've ever seen. No other firefighter I know would have risked it. But if any other truck had responded to that call, that young man would be dead right now. You put the victim first. Even after you knew I was on scene. And you knew you were already on my hit list. You put his life ahead of your career.

Casey: All of Truck 81 did.

Mullins: Spoken like a true leader… Which is why I've recommended you for a meritorious promotion.

Casey: I don't know what to say.

Boden: You don't have to say anything. You earned this, Matt. Not just on this call, but every shift and every bell. Look, it's not gonna be official until the ceremony, but let me be the first to tell you. Congratulations, Captain Casey.

Casey: Thanks, Chief. I'll do my best to make you proud.

Boden: I know you will. Go get them… Chief, thank you.

Briefing room

Connie: All right, so look for anything that's obviously out of date. Use your discretion.

Hope: Okay, I can do that.

Connie: I mean, if Capp hasn't sold this ab lounger by now... Technically, it's not part of the job description, but the Chief does not like clutter.

Hope: Got it. Any other tips I should know? Things to look out for? Chief Boden?

Connie: Don't turn this Firehouse into "Melrose Place." You'll do just fine.

Hallway

Hope: Hey. You got a minute?

Severide: Sure.

Hope: Just so you know, I think it's better if we leave what happened as what happened.

Severide: Oh, okay, yeah.

Hope: I mean, you're great. And I had a really good time last night. But now that I'm working here, I just don't want it to be a thing. You know?

Severide: Yeah, no. That makes total sense.

Hope: I just want to make a good impression, and I get a feeling that Connie has eyes on everything.

Severide: Yeah, I'm sure she does.

Hope: So, we're cool?

Severide: Uh, yeah. Absolutely.

Hope: Great.

Locker room

Cruz: Okay, Otis. Let's beat the bushes.

Otis: Oh, yeah. Um... I actually have to cover Molly's tonight. But... But, uh, we can go after shift. At, like, two in the morning, when all the finest gang members are out there.

Cruz: That's a good point.

Mouch: Hey, Joe, you know what you need? A good old-fashioned night of sucking the apple from the barrel.

Cruz: What?

Herrmann: That is not a thing.

Mouch: Sure it is. It means tying one on. At Molly's, tonight.

Herrmann: That is a thing.

Mouch: Otis has to work anyway, and our Lieutenant got promoted. That, my friends, is a cause for celebration. And Herrmann and Otis have generously offered a buy one get one free.

Otis: Oh.

Herrmann: Eh, wrong, no. Buy one, get one. No free.

Mouch: Still.

Cruz: Okay, okay. But after shift, we go gang hunting.

Otis: After shift, absolutely.

Molly’s

Dawson: I wasn't even worried.

Casey: Really? 'Cause I thought I was gonna be working airport duty for the next ten years.

Severide: I'd do something like that, I'd end up in jail. With you, it's "meritorious."

Casey: Hey, hey, why don't you meritoriously go and get us some more beers?

Severide: Aye aye, Captain.

Counter

Severide: Three?

Kidd: Ah… Did you need one more? For, uh, Hope over there?

Severide: Nah, we're cool. We talked.

Kidd: Mmm-hmm.

Severide: She didn't wantto make it a thing.

Kidd: Oh, when they say they don't wanna make it a thing, it's already a thing.

Severide: You're paranoid.

Kidd: I'm para-right. You'll see. Oh, hey! I just got the signal from Mouch. Incoming. Incoming.

Herrmann: Let's go. Guys!

Kidd: Let's go. I'm going.

Street

Cruz: You know what, you guys, I can't do this. I'm just gonna go home.

Otis: What?

Mouch: No. Celebrating, remember?

Cruz: I'm just not in the mood for people.

Otis: You know what's good when you're not in the mood? Beer.

Cruz: I have beer at home.

Mouch: One drink. You wanna support Casey, don't you?

Cruz: I'm gonna see Casey every shift for the rest of my life. I can support him later.

Otis: Come on, Joe. What kind of an attitude is that?

Cruz: Exactly. I'm just gonna bring everybody down.

Otis: You know, you know, now that I think about it, we should do that buy one get one free.

Mouch: Oh.

Cruz: Fine. One drink.

Mouch: Attaboy.

Molly’s

Cruz: Just one, though.

Mouch: I swear. I promise. I know.

Cruz: I don't wanna be here all night.

Kidd: Happy birthday, bro!

Mouch: Surprise!

Herrmann: Happy birthday!

Mouch: You were surprised, right?

Cruz: Are you kidding me? I've been so spun out about this whole Leon thing I completely forgot it was my birthday. Thank you, guys.

Mouch: Don't thank us yet, because here's an even bigger surprise. Funny you should mention Leon, because here he is.

Cruz: What?

Mouch: I said, regarding Leon, here he is.

Cruz: Is this supposed to be some sort of joke?

Mouch: What? No. He's... He's here.

Cruz: Right.

Otis: No, no, he really is.

Kidd: No, Mouch brought him here.

Herrmann: Yeah, and Otis helped him.

Cruz: Okay, just stop, guys, all right? I don't know what game you're pulling.

Mouch: I swear, he was just here.

Cruz: Mouch, what did you do?

Mouch: I... I... I'll...

Cruz: Wait, I know what you did.

Mouch: You do?

Cruz: Mmm-hmm. Because Leon is right over there. Ha ha!

Mouch: I don't understand.

Cruz: You can't beat the Cruz brothers. It can't be done. Can't do it.

Mouch: How long have you known?

Leon: Since I was at the Firehouse. He told me he figured it out, and we were gonna spin it back on you.

Mouch: Oh, he did, huh?

Otis: Ah, and that whole thing about you wanting me to go with you and meet those gang members?

Cruz: That's what you get for helping Mouch.

Otis: Oh, thank God.

Cruz: Seriously, Mouch. This is amazing. I really appreciate it.

Mouch: Hey, the way you took care of me after my heart attack, I'll never forget that. Least I could do.

Cruz: Hey, everybody. Buy one get one free all night long.

Herrmann: Aw, come on! I saved you from a heart attack!

Cruz: Get over here. Get over here.

Mouch: Aww. Happy birthday, buddy.

 

Connie: Sylvie.

Brett: Hey, Connie… What?

Connie: I just got a call from Fowlerton.

Brett: Uh, what do you mean?

Connie: Did you know that your friend Hope stole 10 grand from her last boss?

Kikavu ?

Au total, 23 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

mapema 
30.10.2017 vers 09h

parenthese 
28.10.2017 vers 12h

lizevans 
27.10.2017 vers 08h

Aelis 
20.10.2017 vers 17h

Sophjan 
19.10.2017 vers 18h

ObikeFixx 
17.10.2017 vers 22h

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Aelis  (20.10.2017 à 17:54)

Pas mal du tout cet épisode ! Bon je me doutais que Hope cachait un truc, j'aurais jamais cru un si gros truc quand même. ;-) A voir si c'est vrai ou pas ! Bon après dommage qu'elle ne soit pas en couple avec Brian, je trouve que ça aurait changé un peu que de se retrouver au lit avec Kelly.

Le duo Kelly/Stella j'adore, j'avais du mal avec Kelly mais là c'est vraiment top la tournure que ça prend ! Et l'histoire avec Leon c'était bien même si c'était un peu limite, comme si le gang allait l'oublier, faut pas rêver quand même (bon si c'est Trudy qui le dit, alors... lol)

A chaque fois qu'il y a un nouveau Chef c'est pour nous montrer ô combien Boden est parfait, et là ça ne déroge pas à la règle, le nouveau Chef est "méchant", mais quel revirement de situation ! Je ralais intérieurement, en mode "c'est toujours la même chose" et là, bim ! Surprise ! Le méchant Chef est en fait sympa ! C'est cool pour Casey.

Pas d'interventions de folie mais l'épisode était bien sympathique. 

Manue83200  (15.10.2017 à 19:54)
Message édité : 15.10.2017 à 19:55

Une belle surprise pour Cruz :-D et une blague pour Mouche :-D J'ai vraiment bien aimé ! 

Hope !!! hum !!! Elle va réservé quoi la miss, j'ai du mal avec Hope. Je ne sais pas trop quoi penser d'elle... 

Beau sauvetage pour Casey et toute son équipe biensur. Quel sang froid, pas facile de faire face à une personne qui veut mettre fin à ses jours au dessus du vide.

J'ai eu peur pour Casey lorqu'il a été convonqué au bureau de Boden.... mais non SURPRISE.......Notre Casey devient 

Capitaine :-D super super :-)                                                                                                                                                      

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...

Illustration pour le sixième numéro d'HypnoMag avec Graham Patrick Martin en couverture.
HypnoMag | Découvre le numéro 6 !

Le quartier The Good Doctor ouvre ses portes sur HypnoSeries
Nouveau quartier | Vidéo d'ouverture

Activité récente
Dernières audiences
Logo de la chaîne NBC

Chicago Fire, S06E06 (inédit)
Jeudi 2 novembre à 22:00
5.88m / 1.0% (18-49)

Logo de la chaîne NBC

Chicago Fire, S06E05 (inédit)
Jeudi 26 octobre à 22:00
6.55m / 1.2% (18-49)

Logo de la chaîne NBC

Chicago Fire, S06E04 (inédit)
Jeudi 19 octobre à 22:00
6.35m / 1.1% (18-49)

Logo de la chaîne NBC

Chicago Fire, S06E03 (inédit)
Jeudi 12 octobre à 22:00
6.16m / 1.1% (18-49)

Logo de la chaîne NBC

Chicago Fire, S06E02 (inédit)
Jeudi 5 octobre à 22:00
6.13m / 1.2% (18-49)

Logo de la chaîne NBC

Chicago Fire, S06E01 (inédit)
Jeudi 28 septembre à 22:00
7.19m / 1.5% (18-49)

Toutes les audiences

Actualités
CMed | Michel Gill casté

CMed | Michel Gill casté
Michel Gill (House of Cards) vient d'être casté pour un rôle récurrent. Il jouera Robert...

CMed | Bon anniversaire!

CMed | Bon anniversaire!
Aujourd'hui, mercredi 15 novembre 2017, Yaya DaCosta alias April Sexton fête ses 35 ans! En effet,...

CMed | Synopsis 3.02 & 3.03

CMed | Synopsis 3.02 & 3.03
Les synopsis des épisodes 3.02 : Nothing To Fear et 3.03 : Trust Your Gut viennent d'être mis en...

 Fin de pause hivernal

Fin de pause hivernal
NBC a annoncé, aujourd'hui, les dates de retour du congé hivernal pour la majorité de ses séries,...

Cmed | Photos promos!

Cmed | Photos promos!
NBC vient de dévoiler les photos promos de la saison 3 de Chicago Med! Une magnifique série de...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

Au Chicago Med, quel est votre personnage principal préféré ? (N'hésitez pas à nous dire pourquoi ! ;-)

Total : 24 votes
Tous les sondages

Téléchargement
Partenaires premium
HypnoPromo

choup37, Hier à 22:43

Supers calendrier et sondage d'ailleurs *tire ses manches et repart*

arween, Aujourd'hui à 11:21

Bonjour ! Nouveau sondage sur The Walking Dead ! N'hésitez pas venir voter pour le personnage que vous aimeriez voir dans un spin-off !

grims, Aujourd'hui à 11:30

Le quartier The Tudors vous propose un nouveau sondage !

grims, Aujourd'hui à 11:30

Et si on fêtait Thanksgiving à la cour? Drôle d'idée bien sûr, mais essayons juste de savoir pour quoi Henry remercierait ?

grims, Aujourd'hui à 11:30

Nous vous attendons nombreux

HypnoBlabla

Locksley, Aujourd'hui à 13:48

Bonjour Malice825 : désolée pour ce petit désagrément sur notre page d'accueil, ça se produit de temps en temps...

Locksley, Aujourd'hui à 13:48

... et jusqu'ici, nous n'avons pas encore réussi à solutionner ce problème.

Locksley, Aujourd'hui à 13:49

Quand ça se produit, inutile de recharger 5 fois ta page, ça se remet en place tout seul au bout de quelques minutes

Locksley, Aujourd'hui à 13:49

Bonne journée !

Supersympa, Aujourd'hui à 15:21

Bonjour z'à toutes z'et à tous !

Viens chatter !